Någon sitter i ett kapell och håller en finsk psalmbok i händerna.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Finskspråkig verksamhet

Tyresö församling firar gudstjänst på finska en gång i månaden i Bollmoradalens kyrka, med uppehåll över sommaren. Församlingens finsktalande präst heter Sara Ahlbom.

Gudstjänster en gång i månaden

Tyresö församling firar högmässa/gudstjänst på finska en gång i månaden mellan september och april i Bollmoradalens kyrka.

Kom i kontakt med en finsktalande präst

Om ni önskar att prästen talar finska vid dop, begravning aller vigsel, kan ni be om det när ni beställer tid och plats för händelsen. Sara Ahlbom heter vår finsk- och svenskspråkiga präst. Hon är pensionär, men ställer gärna upp även för enskilda samtal, om du behöver prata på ditt hjärtas språk.

Saras telefonnummmer är 070-671 88 14.

Kommande gudstjänster

Se kalendern.

På finska

Tyresön seurakunnassa vietämme jumalanpalveluksen suomen kielellä kerran kuukaudessa Bollmoradalenin kirkossa klo. 13.30 seuraavina sunnuntaina syyslukukaudella: 17.9, 15.10, 26.11, 17.12, jolloin laulamme Kauneimmat joululaulut ja iloksemme tulee meille esiintymään oopperalaulaja Esa Aapro.

Mikäli toivot suomea puhuvaa pappia kastetilaisuuteen, hautajaisiin tai vihkitoimitukseen, kerro se tilatessasi aikaa ja kirkkoa. Myös sielunhoitokeskustelua voit pyytää sydämesi kielellä. Minä olen eläkkellä, mutta käytettävissä. Terv. Sara Ahlbom. Puh. 0706718814.