Någon delar ut oblat.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Tillsammans gör vi gudstjänst

Nyhet Publicerad Ändrad

Nyfiken på att vara gudstjänstvärd? Varmt välkommen på drop-in-fika i Kyrkstugan, Västra Tunhem den 29 november!

Tillsammans gör vi Gudstjänst!

I vår församling har vi gudstjänstvärdar uppdelade i grupper där man turas om att ha särskilt ansvar för gudstjänsten.

Gudstjänstvärdarnas uppgifter är bland annat att förbereda kyrkkaffet, duka nattvardsbordet om det är mässa. Man har ett viktigt uppdrag att se och välkomna de som kommer till kyrkan, kanske är någon där för första gången. Det är även gudstjänstvärdarnas uppgift att läsa den gammaltestamentliga texten och episteltexten, ta upp kollekt och vara med vid utdelandet av nattvard. Vi hjälps åt att fundera över vad vi behöver be för just denna söndag, gudstjänstvärdarna leder sedan församlingen i bön.

Som gudstjänstvärd är du tillsammans med andra och man får själv ta på sig de uppgifter som man känner sig bekväm med.

Skulle du vilja prova på att vara med i en grupp? Välkommen till till Kyrkstugan, Västra Tunhem den 29/11 kl. 18-18.30 så får du veta mer!
Temat för samlingen är: hur, när, varför och vem?

Anmälan senast den 17/10 till:

Camilla Juhlin
Präst Åsaka-Björke församling