Foto: Alex Giacomini /Ikon

Hur ser konfirmationstiden ut?

I våra församlingar ser konfirmandtiden lite olika ut. Man träffas regelbundet under ett läsår, oftast varje vecka.

Information kring konfirmationsträffarna i våra olika församlingar med start hösten 2023

Gärdhems församling

Halvorskyrkan
Vi träffas i Halvorskyrkan på onsdagar jämn vecka kl.16-18. Första träffen är onsdagen den  6 september. Hinner man inte till kl.16.00 så är vi tacksamma om ni meddelar detta så kan vi ändra tiden.
Vi bjuder på fika så kom i håg att anmäla allergier eller specialkost. Konfirmationsgudstjänsten är planerad till en söndag i maj 2024 i Gärdhems kyrka.

Söndagen den 27/8 är det gudstjänst kl.18.00 men vi ses för information och enkelt fika kl.17.00 i Velanda kyrka.

Den 29/9-1/10 2023 åker vi till Flämslätt utanför Skara.
Där bor vi med hotellstandard med mycket god mat. Bad, roligheter i gympahallen, film och mycket mer hoppas vi hinna med denna helg.

Camilla Svensson, församlingspedagog
tfn: 070-325 78 76
e-post: camilla.svensson@svenskakyrkan.se

Åsaka - Björke församling

Vi träffas i Väne Åsaka kyrka/församlingshem på onsdagar ojämn vecka kl.16.30-18.30. Första träffen är onsdagen den 13 september. Vi bjuder på fika så kom i håg att anmäla allergier eller specialkost.

Jag har börjat förstå Gud lite mer.

August

Konfirmationsgudstjänsten är planerad till en söndag i maj 2024 i Väne-Åsaka kyrka.
Välkommen till informationsträff söndagen den 3 september kl.18.00 i Väne Åsaka kyrka.

Camilla Juhlin, präst
tfn: 070-241 20 22
e-post: camilla.juhlin@svenskakyrkan.se

Niklas Johansson, församlingsassistent
tfn: 072-516 45 00
e-post: niklas.johansson4@svenskakyrkan.se

Västra Tunhem och Vänersnäs församlingar

Bor du i Vänersnäs eller Västra Tunhems församlingar så bjuder vi in till gemensam konfirmationsläsning i Vargöns kyrka. Vi träffas onsdagar ojämn vecka kl.16-18.

Konfirmationsgudstjänsten är planerad till en söndag i maj 2024 i Västra Tunhems kyrka.Välkommen till informationsträff söndagen den 27 augusti kl.16.00 i Vargöns kyrka .

Magdalena Mellgren Sävenstrand, präst
tfn: 073-453 02 50
e-post: magdalena.mellgren@svenskakyrkan.se

Rasmus Lindén, församlingsassistent
tfn: 076-265 30 60
e-post: rasmus.linden2@svenskakyrkan.se

Vill du veta mer om våra ungdomsgrupper?
Läs mer här:

Ungdom Vargön - Västra Tunhem
Ungdom Gärdhem
Ungdom Åsaka-Björke

BRA ATT VETA!

16 år eller äldre?
Det år du fyller 14 år bjuder Svenska kyrkan in till konfirmation. Vid 15 års ålder kan man konfirmera sig, någon övre åldergräns finns inte.

Kostnad
Att konfirmera sig kostar ingenting, läger är kostnadsfria.

Dop och medlemskap
Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan för att konfirmeras. Inför avslutet vid konfirmationen blir du döpt om du inte är det sedan tidigare. Genom dopet blir du medlem.