Anmälan och info om konfa-tiden

Oavsett var du än bor så är du välkommen att bli konfirmand i den församling som du vill!

Om dag och tid inte passar, hör av dig med de dagar och tider som passar dig bättre. Så ska vi försöka komma med en lösning. Det kanske är flera som har samma önskemål därför är det är viktigt att du hör av dig. Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.

Som konfirmand får du...
- tid att tänka på vad som är viktigt i livet
- ta reda på vad kristen tro är
- lära känna nya människor
- åka på läger
- fika

Mål med konfirmationen
Målet är att du ska förstå värdet av att vara precis den du är och att du är älskad av Gud.

Gärdhems församling

Platas: Halvorskyrkan
Dag och tid: Tisdagar jämna veckor kl.16-18.

Anmälan: Konfirmation Gärdhems församling

Första träffen är onsdagen den mer info kommer. Hinner man inte till kl.16.00 så är vi tacksamma om ni meddelar detta så kan vi ändra tiden.
Vi bjuder på fika så kom ihåg att anmäla allergier eller specialkost. Konfirmationsgudstjänsten är planerad till en söndag i maj 2025 i Gärdhems kyrka.

Under läsåret kommer vi åka på ett gemensamt läger med resten av pastoratet. Info om längret finns längre ner.

Frågor och funderingar kontakta oss gärna:
Ledare för Gärdhem: Helena Demander och Camilla Svensson, kontakuppgifter finns längst ner på sidan.

Västra Tunhem och Vänersnäs församlingar

Plats: Vargöns kyrka
Dag och tid: Tisdagar ojämna veckor kl.16-18

Anmälan: Konfirmation Västra Tunhems församling

Bor du i Vänersnäs eller Västra Tunhems församling så bjuder vi in till gemensam konfirmationsläsning i Vargöns kyrka. Första träffen är tisdagen den mer info kommer. Vi bjuder på fika så kom i håg att anmäla allergier eller specialkost.

Konfirmationsgudstjänsten är planerad till en söndag i maj 2025 i Västra Tunhems kyrka.

Frågor och funderingar kontakta oss gärna:
Ledare för Vargön: Helena Demander och Camilla Svensson, kontakuppgifter finns längst ner på sidan.

Åsaka - Björke församling

Plats: Väne Åsaka församlingshem
Dag och tid: Söndagar en gång i månaden.

Anmälan: Konfirmation Åsaka-Björke församling

Första träffen är söndagen den 1 september. Vi bjuder på fika så kom i håg att anmäla allergier eller specialkost.

Konfirmationsgudstjänsten är planerad till en söndag i maj 2025 i Väne-Åsaka kyrka.

Frågor och funderingar kontakta oss gärna:
Ledare för Åsaka-Björke: Camilla Julin, kontakuppgifter finns längst ner på sidan.

Läger

Vi kommer åka iväg tillsammans med övriga konfirmander i pastoratet.

Den 14-16 mars 2025 åker vi till Flämslätt utanför Skara.
Där bor vi med hotellstandard med mycket god mat. Bad, roligheter i gympahallen, film och mycket mer hoppas vi hinna med denna helg.
Med reservation för ändringar.

Viktig informaton om personuppgifter:
Genom anmälan till konfirmation godkänner du att personuppgifterna nedan registreras och används i fortlöpande konfirmandrelaterad kommunikation så länge som personen är konfirmand i Västra Tunhems pastorat.

BRA ATT VETA!

16 år eller äldre?
Det år du fyller 14 år bjuder Svenska kyrkan in till konfirmation. Vid 15 års ålder kan man konfirmera sig, någon övre åldergräns finns inte.

Kostnad
Att konfirmera sig kostar ingenting, läger är kostnadsfria.

Dop och medlemskap
Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan för att konfirmeras. Inför avslutet vid konfirmationen blir du döpt om du inte är det sedan tidigare. Genom dopet blir du medlem.

Jag har börjat förstå Gud lite mer.

August

Här kan du söka efter fler konfirmandgrupper i hela Sverige:

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.

Vill du veta mer om våra ungdomsverksamheter?

Några unga tjejer sitter och skrattar vid ett bord.

Ungdomsverksamhet

Vi vill ses. Du är sedd. Låt oss se vad kvällen har att bjuda.