Dop, konfirmation, vigsel och begravning

Konfirmation

Den som konfirmerar sig i Tuna-Attmars församling får prata om livets stora frågor tillsammans med andra. Konfirmationstiden ger tillfälle att fundera över vad du tror och vad som är viktigt för dig, en möjlighet att lära känna mer av dig själv och det sammanhang du lever i.

Begravning

Det är viktigt att ta farväl, särskilt vid livets slutliga avsked. Begravningsgudstjänsten i någon av Tuna-Attmars kyrkor kan bli en akt av kärlek till den avlidne. Där kan vi tacka för vad den avlidne givit oss. Vi kan be om förlåtelse för det som inte blev som vi hoppades. Prästen lyser frid över den avlidne och överlåter henne i Guds gemenskap och evig frid. Tankar om livet och döden uppfyller oss i samband med ett dödsfall. Du kan få råd och stöd i dialog med våra präster.