Damkören Lyriska

Vill du sjunga i damkör? Nu finns det möjlighet!

I Lextorpskyrkan övar Trollhättans församlings damkör Lyriska.

Damkören Lyriska startade i mars 2023, då under namnet Lex Vocis. Kören sjunger två-och trestämmigt och övar i Lextorpskyrkan torsdagar kl 18:00-19:30.

Damkören Lyriska sjunger musik ur olika genres, från folkvisor som ”Tula hem” till klassiskt av Bach och Händel och låtar som "Sailing". Under våren 2024 ger vi två konserter och medverkar med sång på gudstjänst i Lextorpskyrkan.

Vi tillämpar provsjungning. Tidigare körvana och notläsningsförmåga underlättar, men att läsa noter är något man lär sig under tiden man sjunger i kör så det är inte ett måste. Vi använder också ljudfiler som man kan lyssna på hemma om man vill.

Är du intresserad av Damkören Lyriska? Välkommen att kontakta körledare Elina Bomström!