Foto: Josefin Casteryd /Ikon

Barnens egna gudstjänster

Skattkistan är församlingens gudstjänst för alla barn från fyra år och uppåt. Vi träffas varannan söndag i Amhults kyrka i samband med Livsnära mässa. I Björlanda kyrka har vi då och då familjedagar som vi kallar Kyrksöndag, då har vi även söndagsskola.

Låt barnen komma hit till mig och hindra dem inte: Guds rike tillhör sådana som de

Luk 18:16

Skattkistan

Skattkistan är namnet på barnkyrkan som är i anslutning till Livsnära mässa i Amhults kyrka varannan vecka (se kalendern). Vi börjar gudstjänsten tillsammans med de vuxna sedan kommer ett kort inslag i gudstjänsten för barnen.

Därefter tar vi oss till Lekrummet där vår barnkyrka Skattkistan startar.  Skattkistan är barnens egen gudstjänst där vi berättar berättelser från bibeln, sjunger, leker, pysslar och träffar nya och gamla kompisar.

Alla barn från 4 år och uppåt är välkomna att vara med på söndagsskolan. Naturligtvis är även de yngre barnen välkomna men då i sällskap med en vuxen.

Kyrksöndag

En dag för hela familjen i och runt björlanda kyrka. Du ser i kalendern när det är Kyrksöndag.