En kyrkogårdsarbetare sågar av ett nedhugget träd med en motorsåg.

Vi söker kyrkvaktmästare

Nyhet Publicerad

Vill du arbeta utomhus? Trivs du med att arbeta tillsammans med andra? Nu söker vi en kyrkvaktmästare för tillsvidareanställning. Ansök senast 20 maj.

Vi söker till Tölö-Älvsåker pastorat en kyrkvaktmästare. Sysselsättningsgrad 100 %.

Du kommer att arbeta både med grönytor, vår maskinpark och våra fastigheter samt tjänstgöra vid gudstjänst, dop och begravningar. Helgtjänstgöring ingår enligt schema och verksamhet kvällstid kan förekomma.

Vi söker dig som har erfarenhet av att arbeta på kyrkogård med blommor, gräsklippning och annan skötsel. Du gillar att arbeta utomhus. Meriterande är om du är tekniskt intresserad, maskinkunnig och har viss snickarkunskap eller har erfarenhet av park-/fastighetsförvaltning.

Du trivs med att arbeta med andra människor och är mycket serviceinriktad.

Då vi eftersträvar en jämn könsfördelning inom arbetslaget söker vi främst en manlig kyrkvaktmästare.

Du är medlem i Svenska kyrkan.

B-körkort erfordras.

Tjänsten är tillsvidare. Provtjänstgöring kan bli aktuellt.

Tillträde enligt överenskommelse. Ange i ansökan när du kan börja.

För frågor om tjänstens innehåll kontakta verksamhetsledare Henrik Holm, tel. 0300-434070

För övriga frågor kontaktas administrativ chef Magnus Stensson, tel. 0300-434003

Välkommen med din ansökan senast 20 maj 2021 via mail till:

henrik.holm@svenskakyrkan.se

I ämnesraden skriver du: ”Ansökan kyrkvaktmästare”.