Två skrattande konfirmander håller om varandra
Foto: Lisa Lindh

Konfirmand 2023/24 i Kungsbackaområdet

Konfirmandtiden kan se ut på olika sätt. Vissa grupper åker på läger eller resor, vissa ses hemma på kvällar eller helger. Hitta gruppen som passar bäst för dig!

Hitta det alternativ som passar dig bäst!

Till anmälan

Vilken grupp är rätt för dig?

Har du ännu inte bestämt om du vill konfirmeras? Ta kontakt med oss för att se om konfa är något för dig.

Notera att grupperna har olika datum för sista anmälan! Du som bor i Kungsbacka-Hanhals församling eller Tölö-Älvsåkers pastorat har förtur till alla grupper.

Grupper i Kungsbackaområdet

Lördagskonfirmander - anmälan stängd

För dig som vill träffas under helgen. Lördagsträffar i Tölö med helgläger på Helsjöns folkhögskola.

Sommargrupp - anmälan stängd

För dig som letar efter lägerkänslan och vill göra något kul på sommaren! Vi ses en helg i månaden under våren och vecka 25 och 26.

Torsdagskonfirmander - anmälan stängd

Ses på torsdagar och pratar om allt mellan himmel och jord – om kristen tro, döden, kärlek och allt däremellan.

Italiengrupp - anmälan stängd

Är du sugen på en grupp där lägret och resan är en stor del av konfirmandtiden? Då ska du resa med till Italien! Vi ses i Kungsbacka vid några tillfällen under hösten och vinter, samt gör en resa under höstlovet.

Funkiskonfirmation

För dig som går på Kolla grundsärskola (åk 8 och senare), Aranäs eller Elof Lindälvs gymnasiesärskola. Gruppen erbjuds vartannat år och går av stapeln nästa gång 2024.

Gymnasiekonfirmation

Har du börjat gymnasiet och är intresserad av att konfirmera dig? Ta kontakt med oss så hittar vi ett alternativ som fungerar för dig!

Varför ska du konfirmera dig?

Varför händer onda saker i världen? Kan jag alltid vara mig själv? Tänker och tycker alla kristna likadant om Gud? Har Jesus funnits på riktigt? Vad ska jag bli i framtiden? Vad är enkelt och vad är svårt med att vara ung idag?

Kanske blir du nyfiken på dessa frågor – eller helt andra. Vi kommer inte hitta svar på alla frågor så klart. Kanske hittar vi några. Kanske kommer du på att du vill fortsätta att utforska vad detta kan innebära för dig.

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Vi finns på Instagram!