Bokbord i Klädesholmens kyrka
Foto: Kerstin Pihl

Bokbord i våra kyrkor!

Nyhet Publicerad Ändrad

Våra kyrkor är öppna vardagar 10.00 - 16.00 och i kyrkorna hittar du våra bokbord. Här kan du hitta en julklapp och stödja vår julkampanj till förmån för Act Svenska kyrkan. Välkommen in!

Servetter, ljus och tändstickor. En fin uppskattning till någon i adventstid eller till dig själv. Samtidigt stöder du vår julkampanj Bryt en tradition.

Samtidigt som du besöker kyrkan kan du tända ett ljus i ljusbäraren och sitta en stund i kyrkbänken. Låt våra kyrkorum bli en plats för stillhet och eftertanke i dessa tider.

Information om årets julkampanj, som i år har temat Bryt en tradtion,  finns nu i alla våra kyrkor. För alla flickors rätt till ett värdigtlig, fritt från tvångsäktenskap,  könsstympning och andra övergrepp. Det krossar drömmar och slår sönder liv. Det är hög tid att bryta skadliga traditioner. Vi lever alla under samma himmel och har samma rättigheter. Men beroende på var vi föds, eller vilket kön vi har, ser verkligheten olika ut.

Julinsamlingen pågår fram till 6 januari 2021.

Bokbordet i Rönnäng finns i Rönnängs församlingshem.

Splitscreen lucia och barnbrud.

Bryt en tradition

Tvångsäktenskap, könsstympning och andra övergrepp krossar drömmar och slår sönder liv - varje dag. Det är hög tid att bryta skadliga traditioner.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med kyrkor, organisationer och tusentals frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor, och agerar snabbt när katastrofen inträffar.