Foto: Josefin Casteryd

Vill du ha volontärsuppdrag i Tierps pastorats internationella arbete?

Svenska kyrkan Tierps pastorat har valt två internationella projekt att stödja specifikt och det är ett projekt som arbetar för att ge barn på Filippinerna mat, husrum och utbildning, samt vår vänförsamling i Svenska kyrkan i Hamburg där vi stödjer församlingens barn och ungdomsarbete.

Förutom det jobbar vi aktivt med att informera om de olika insamlingskampanjerna som sker kontinuerligt för det internationella arbetet på nationell nivå samt att vi gör egna lokala insamlingsaktiviteter för desamma.

Du kan vara resurs och finnas med i den Internationella gruppen vid t ex insamlingsaktiviteter.  Det kan vara att ordna fika vid musikevenemang, sälja lotter, skramla bössa eller liknande.

Du kan vara ombud för Svenska kyrkans internationella arbete eller Svenska kyrkan i utlandet för Tierps pastorats räkning och ingår då i pastoratets Internationella grupp och engagerar dig i praktiska aktiviteter, deltar vid informationsmöten och jobbar på lokal nivå för att utveckla pastoratets internationella arbete.