Tierps pastorat behöver volontärer!

Svenska kyrkan i Tierp behöver volontärer! Vill du hjälpa till? Som volontär arbetar du ideellt för kyrkans verksamhet. Hur mycket och hur ofta bestämmer du helt och hållet själv!

Uppdraget kan vara en stunds gemenskap med en annan människa, praktiska göromål som att koka kaffe, delaktighet i vårt internationellt arbete, körsång och medverkan vid gudstjänster. Hur mycket och hur ofta bestämmer du helt och hållet själv!

Kom gärna och besök oss på Ringgatan 1 i Tierp. Ta en kopp kaffe, prata med församlingsbor, medarbetare och andra volontärer. Här nedan kan du läsa mer om volontärsuppdraget och vad det innebär. Du kan även anmäla dig som volontär direkt här på vår webbplats.

Webbanmälan - Volontär

Här kan du anmäla ditt intresse att bli volontär i Svenska kyrkans verksamhet. Anmälan är inte bindande.

Volontär

Vi vill att vår församling ska vara en levande församling och vi menar att den blir det om det finns utrymme för delaktighet och engagemang också för andra än församlingens anställda.

Volontär med känsla för korv

Janne Johansson är den färggranna söderkisen som flyttade till Tierp. Läs om hans resa och hur han ser på sitt uppdrag som volontär i svenska kyrkan.