Musik i sommarkväll 2021

Tro, hopp och kärlek visar vägen för årets sommarmusik på webben. Efter förra årets webbaserade succé återkommer vi med årets digitala variant av Musik i sommarkväll som i år blir något alldeles särskilt för dig att njuta av!

Tro, hopp och kärlek visar vägen för årets sommarmusik på webben. Med anledning av pandemin som haft oss i sitt grepp även den här våren har det tyvärr inte varit möjligt att planera för livekonserter till den här sommaren heller. Men efter förra årets webbaserade succé återkommer vi med årets digitala variant av Musik i sommarkväll som i år blir något alldeles särskilt för dig att njuta av!

I tre program får du komma närmre totalt nio olika artister och grupper, de allra flesta med anknytning till vårt absoluta närområde. Den gemensamma nämnaren för programmen är Tro, hopp och kärlek – det som allt vilar på och de tre ledord som så stor del av vår musikskatt handlar om.

Efter nästan ett och ett halvt år av isolering, karantän, oro, förtvivlan och längtan efter det normala behöver vi alla den styrka vi kan hitta i just de tre orden. Vi hoppas kunna ge er en härlig och hoppfull musikupplevelse hemma i TV-sofforna under juli månad.

Musik i sommarkväll sänds digitalt tre onsdagar i juli klockan 19.00. Klicka här för att komma till vår YouTube-kanal, eller klicka här för att komma direkt till vår spellista Musik i sommarkväll. Programmen kommer även att länkas längst ner på denna sida allteftersom de publiceras.

Musik i sommarkväll är en del av insamlingsarbetet till Tierps pastorats diakonala arbete.

14 juli

I det första programmet får du möta Tierps pastorats senaste tillskott av kyrkomusiker, Viktor Edwardsson, som har Västlands församling som sin bas i arbetet och en bredd i sitt musicerande.

Du får också höra Västlands unga stjärnskott Elliot Rollén Andersson som bjuder på smäktande skönsång, ackompanjerad av vårt husband.

Kvällens grupp är folkmusikduon Anda som med stämsång, tenornyckelharpa och bouzouki spelar och sjunger låtar ur sitt fantastiska Lina Sandell-program. Sånger vari tron vilar varmt och tryggt.

Husband: Magnus Wijk, Martin Lindberg och Valle Magnusson.

21/7

Det andra programmet plockar fram det bästa från Hållnäshalvön när artisten Anna Stadling tillsammans med Pecka Hammarstedt uppfyller oss med hoppets sånger.

Kvällens grupp är den lokalt förankrade kvartetten bestående av Maria L Hallengren, Maria Larsson, Britta Hellström och Jeannette Radstake Gustavsson som med ljuv stämsång förgyller kvällen.

Hållnäs stjärnskott är Nelly Sala som bara åtta år gammal visar att hoppets låga sannerligen lyser starkt.

28/7

I det tredje och avslutande programmet tar kärleken och glädjen stor plats när du får möta en av Tolfta församlings unga och lovande sångerskor Tilde Pettersson.

Matilda Elf medverkar även denna kväll med jazz och powerballader till ackompanjemang av pastoratets organist Lukas Arvidsson och programmets husband.

Gruppen Voice of heart är en Uppsalabaserad grupp som numer är väl igenkända i våra trakter och de får avsluta sommarens programserie som också kan bjuda på en och annan överraskning.

Husband: Magnus Wijk, Martin Lindberg och Valle Magnusson.

Länkar

Konserterna publiceras på angivna datum ovan på vår YouTube-kanal och här på vår webbplats. Klicka dig vidare på länkarna nedan för att se sommarkonserterna från 2020:

Musik i sommarkväll 2020: Del 1

Här kan du se sommarens första digitala konsert av Musik i sommarkväll! Medverkande är Matilda Elf, Valle Magnusson, Martin Lindberg och Magnus Wijk.

Musik i sommarkväll 2020: Del 2

Välkommen att njuta av sommarens andra digitala konsert av Musik i sommarkväll! Denna kväll bjuder Johan J:son Ljung på ett härligt program med svenska klassiker och eftertänksamma texter. Ackompanjeras av Matilda Elf.

Musik i sommarkväll 2020: Del 3

Hopkoket avslutar årets digitala Musik i sommarkväll med en medryckande konsert som man aldrig vill ska ta slut. Bandmedlemmarna är Magnus Johansson, Tomas Löfgren, Per-Ola Lööf, Örjan Kjetselberg, Holger Petersen och Leif Skoglund.