Lövstabruks kyrka

Lövstabruk kyrka ligger vid Västa gatan i Lövstabruk. Den praktfulla interiören är en av Sveriges mest välbevarade kyrkorum från barocken. Kyrkan rymmer en magnifik piporgel från år 1728, byggd av Johan Niclas Cahman och Sveriges största i sitt slag från barocken.

Mer information kommer snart.

Leufsta Cahman Academy

Välkommen till Lövstabruks kyrka och en av världens mest berömda orglar! Majestätiskt brer orgelfasaden ut sig likt ett landskap man aldrig ser sig mätt på, och orgelbyggaren är Johan Niclas Cahman.