vy över Tidaholm med TIdaholms kyrka i centrum, bilar kör på vägen som omges av hus på vardera sida.
Foto: Tone Westerlund

Upptäck kyrkorna i Tidaholm

I Svenska kyrkan Tidaholm finns många, många kyrkor. Kanske har du upptäckt några av dem? Eller sett dem på håll? Häng med och lär dig mer om dem och deras historia via korta filmer på webben!

Förutom att du får veta lite om kyrkorna och deras historia, får du också tips på sevärdheter och utflyktsmål i områdena runt omkring.

Du hittar filmerna längre ner på sidan. Trevlig filmstund!

Längst ner hittar du även en karta över samtliga kyrkor, där du kan se vilken kyrka som är nära en annan, du kan läsa mer om varje kyrka och vad som händer närmast i tiden i kalendern.

Till kartan.

Se filmen om Härja kyrka:

Kyrkornas öppettider

De flesta kyrkorna i Svenska kyrkan Tidaholm är sommaröppna kl.8.00-18.00 från 1 maj till 31 augusti. Observera att undantag finns. Vill du veta mer, kontakta expeditionen i Kyrkans hus, Tidaholm via telefon, mejl eller besök. Adressen är Norra Kungsvägen 6 i Tidaholm.

Kontakta expeditionen

I kartan kan du se vart kyrkorna finns och läsa mer om dem: