Barns hand som målar en teckning med tuschpenna.
Foto: Kristin Lidell/IKON

Pysseltips!

Gillar du att pyssla och skapa? På den här sidan får du tips om olika pyssel som du kan göra hemma, tillsammans med en kompis, en vuxen eller själv. Pysslen är framtagna av församlingsassistenter i Svenska kyrkan Tidaholm.

En julkula som pysslas ihop med lim och glitter.

Pysseltips: Julkula

Här kommer ett pysseltips för dig som vill göra din egen julkula att kanske hänga i granen, eller pynta något annat där hemma.

Ett kort med en tomte på som är ihoppysslad av papper i olika färger.

Pysseltips: Tomtetavla

Nytt pysseltips till alla som gillar tomtar! Det mesta i detta pyssel finns i pysselkitet som du som bor i pastoratet, kan hämta i Tingshuset.

En girlang av en papperstallrik, pyntad med pärlor och paljetter.

Pysseltips: Assiettgirlang

Skapa vackra girlanger av papperstallrikar och dekorera med paljetter och pärlor. Pysselkitet finns att hämta i Tingshuset.

En ihoppysslad pappertiara i form av en ren, med horn, röd nos, rosa kinder, ljusbrunt huvud, öron och blundande ögon.

Pysseltips: Rentiara

Det här är ett pyssel för dig som gillar djur, kanske framför allt renar. Lär dig hur du gör din egen rentiara - kanske passar till både vardag och fest!