Foto: Anna Stenberg

Vägbeskrivning till Kata Top View

Så här hittar du till tjänstebostaden i Kata:

Om man kommer väg 4022 (402) från norr eller söder:

Kör till rondellen, Chalong Circle, och ta avfarten mot Kata – Karon (väg 4028).
Efter exakt 3,2 km uppför berget och en bit till (500m efter bergskrönet i nedförsbacken) tar man vänster in på Soi Plukjae. Det finns ingen gatuskylt bara en enkel nudelrestaurang nere vid vägen. På en elstolpe vid sidan av vägen finns en skylt med Svenska kyrkans logotyp.
Ta sedan, efter bara 160 m, den andra avfarten till höger. Även här, på en elstolpe i korsningen, finns en skylt med Svenska kyrkan som visar vägen.
Tjänstebostaden ligger som lägenhet nr 8/2 i det vänstra av de två husen i slutet av gatan.
Bil måste parkeras ute på gatan före infartsbommen.

Om man kommer väg 4033 från nordväst från Karon och Kata:

Man behöver inte åka ända nere vid Kata Beach. Följ Patak Road (väg 4033) genom Karon och Kata. I slutet av Kata finns korsning med väg till höger ned mot Kata Beach och Kata Noi. Där börjar en lång uppförsbacke på väg mot Chalong. Du skall köra förbi  Kata Baan School och förbi en stor el-central på höger sida uppför berget. Sväng sedan höger in på Soi Plukjae vid den enkla nudelrestaurangen. På en elstolpe i korsningen, finns en skylt med Svenska kyrkan som visar vägen.
Bil måste parkeras ute på gatan före infartsbommen.

Om det är svårt att hitta – ring gärna 087-467 6782

Välkommen!