Om Svenska kyrkan i södra Thailand

OBS! Under säsongen 2021/2022 finns ingen stationerad personal i Thailand. Förutsättningarna för Svenska kyrkans närvaro i Asien utreds under 21/22. Nedanstående information beskriver endast hur det tidigare har sett ut. Det går alltså inte att räkna med någon verksamhet alls under den närmaste tiden, utom möjligen vissa gudstjänster.

Med svenska barn på Koh Lanta Foto: Lilla svenska skolan och Ulrika Stenbäck

Vi är en mobil kyrka och har verksamheter runt om i södra Thailand.

Personalen befinner sig inte i Thailand ännu, utan arbetar på distans genm digitala plattformar tills vidare (läs mer i ”Information om våra verksamheter”)

Grundförutsättningarna i vanliga fall är att Svenska kyrkan i södra Thailand inte har någon fast kyrkolokal eller något café. Vi möter människor på restauranger, caféer, barer, skolor eller varhelst svenskar och andra skandinaver på Phuket befinner sej.

Kyrkan i södra Thailand utgår från ön Phuket, men finns regelbundet på Kho Lanta. Vi besöker också områden som Khao Lak, Krabi/Ao Nang, Koh Samui och Phi Phi-öarna.

Vi som arbetar här är en präst och en diakon. Vi finns här för att fira gudstjänst och mässa, dop och bröllop.

Vi vill ge tid för samtal om allt mellan himmel och jord, möta behovet av själavård och bikt, besöka sjukhus och frihetsberövade. Vi träffar gärna barn och unga på skolor.

Välkommen att kontakta oss!

Följ oss på Facebook; Svenska kyrkan i södra Thailand

På vår Facebook-sida får du information om kommande gudstjänster och aktiviteter, du får se bilder och du har möjlighet att ställa frågor till oss.

Kontaktuppgifter Svenska kyrkan i södra Thailand

OBS att personalens tjänstgöringstid är över och att de inte längre är på plats i Phuket.

Präst: Anders Stenbäck

Mejl: anders.stenback@svenskakyrkan.se