Närbild på två personer med vigselringar som håller hand.
Foto: Joakim Carlström /Ikon

Kyrklig välsignelse/Förnyelse av äktenskapslöften

Svenska kyrkan i Thailand erbjuder kyrklig välsignelse

Vigsel är en juridisk handling och här i Thailand har Svenska kyrkan inte vigselrätt. Istället erbjuder kyrkan en kyrklig välsignelse över borgerligt ingånget äktenskap.

Den kyrkliga välsignelsen följer i stort den ordningen för vigsel som kyrkan har i Sverige och utformas i sina detaljer i samtalet mellan prästen och paret.

De par som önskar att ha bröllop i Thailand kan ingå sitt äktenskap i Sverige före sin resa genom en enkel borgerlig vigsel och sedan fullborda bröllopet med en kyrklig välsignelse här i Thailand

Förnyelse av äktenskapslöften

Ni kanske redan är gifta! Då kan ni förnya era äktenskapslöften med en ceremoni som liknar den för kyrklig välsignelse.

Om du vill veta mer om dessa ceremonier och eventuella kostnader är du välkommen att höra av dig till oss.