Kvällsmässa i prästbostaden
Foto: Erik Stenberg-Roos

Kvällsmässa på Kata Top View

Vi firar en enkel kvällsmässa hemma i vår tjänstebostad. Välkommen!

En stunds gemenskap efter en  mässa hos Svenska kyrkan på Phuket
Fika på takterrassen efter mässan Foto: Magnus Aronsson/IKON

OBS! Under säsongen 2021/2022 finns ingen stationerad personal i Thailand. Förutsättningarna för Svenska kyrkans närvaro i Asien utreds under 21/22.

Nedanstående information beskriver endast hur det tidigare har sett ut. Det går alltså inte att räkna med någon verksamhet alls under den närmaste tiden, utom möjligen vissa gudstjänster.

DIGITAL GUDSTJÄNST Varannan onsdag firar vi en enkel gudstjänst kl 18.30. Tills personalen kan vara på plats firar vi dessa genom webbkanaler. Vi använder Zoom i första hand, och då deltar du genom en anmälan till phuket@svenskakyrkan.se så att du får en länk. Det kan också hända att vi lägger en livesändning eller video på Facebooksidan @kyrkaphuket.

I vanliga fall firar vi mässa på plats i personalens tjänstebostad i Kata. Efteråt är alla välkomna till en stunds samvaro med fika på takterassen. För information om tider, titta i vår kalender.
Välkommen!

Vägbeskrivning till Kata Top View