Information om våra verksamheter

under pågående Covid-19

Observera att verksamheten helt tar paus under ett år, med några få undantag. Svenska kyrkans närvaro i Asien utreds nämligen under säsongen 2021/22. Texten nedan beskriver hur arbetet såg ut under det första pandemiåret, men alltså inte det aktuella läget.

I september brukar verksamheten i normala fall börja starta upp, men under nuvarande omständigheter väntar vi fortfarande på klartecken att kunna återvända till Thailand. I väntan på det arbetar vi på distans genom olika digitala kanaler:

Inlägg och korta filmer som vi lägger ut på våra Facebooksidor
* Svenska kyrkan i Bangkok
* Svenska Kyrkan i södra Thailand (även kallad @kyrkaphuket)
* Svenska kyrkan Thailand, Koh Lanta (även kallad @kyrkalanta)

Gruppsamlingar
* genomförs med Zoom eller liknande plattformar, via länk som skickas med inbjudan på e-post

e-postkontakt
* bangkok@svenskakyrkan.se
* phuket@svenskakyrkan.se

Telefonsamtal
* Det går att sms:a till de två nummer som finns för Bangkok +66 81 837 4574 eller +66 62 612 9445
* Södra Thailand har tyvärr abonnemang som inte fungerar utanför landet
* Det går att prata med både Bangkok och Phuket via Messenger, WhatsApp, Viber, FaceTime osv, om samtalet först bokas via e-post.

Dessutom gäller det vanliga: ät en god frukost med någon du tycker om, ring en människa som ofta sitter ensam, tänd gärna ljus på kvällen tillsammans med dina närmaste. Var snäll  <3 Vi har bara varandra.

Gud välsigne dig!