Föreningshelg i Arjeplog

Välkommen till föreningshelg i Arjeplog 13-15 september!

Då var det strax dags för vår helg tillsammans i Arjeplog. En liten uppdatering och påminnelse kan vara på sin plats. För närvarande är vi 64 anmälda, vilket vi är jätteglada för. Många åker buss men några kommer att färdas med egen bil. Det innebär att vi redan är många men att det fortfarande finns utrymme för fler att ansluta. Antalet bäddar på hotell Lyktan är inte begränsande, det finns plats för fler. Vi har därför beslutat att förlänga anmälningstiden och göra ett extra-erbjudande speciellt för ungdomar (sprid gärna detta till ungdomar i er närhet):

Nytt! Extrapris på bussresa och förlängd anmälningstid speciellt för ungdomar!

Vi har beslutat att rabattera priset på bussresan för ungdomar. Nytt pris är 100 kr. Ni är välkomna fram till onsdag 4/9 att göra er anmälan. Använd anmälningsformuläret längst ner på sidan.

Finns det ytterligare någon som vill göra en sen anmälan är ni också välkomna, men får räkna med att ordna egen transport. Plats på bussen kan inte garanteras.

Förutom detta har vi några viktiga upplysningar:

- Ta med egna sängkläder (lakan, påslakan, örngott) och handdukar
- Lördagens lunch blir i form av enklare mat (typ baguetter) som man får ta med på sin utflykt. Utöver det kommer det finnas dryck (varm och kall) att fylla sina egna medhavda termosar och vattenflaskor. Ta alltså med egna kärl (termos mm) till lördagens lunchmatsäck.
- Avresa från Tallhedskyrkan kl 17.00 på fredag 13/9 (samling 16.30 för ilastning i buss)

Anmälan:

Anmälan via formuläret nedan eller till Linda Fernberg (linda.fernberg@telia.com, 070-3202239) senast den 4/9.

kostnad

Vuxna: 1200 kr
Ungdom: 1000 kr
ÅK 7-9: 500 kr
Åk 1-6: 200 kr
Förskolebarn: 150 kr

Buss:
350 kr/person (800 kr/familj och 100 kr för ungdomar)
Priset gäller tur och retur.

Valfritt att istället ta egen bil, meddela i så fall detta när du anmäler dig/er.

Betalning:

Swisha pengar till Tallhedskyrkan (märk med "Gemenskapsresa" och vilka personer betalningen avser).

Program:

fredag 13/9

16.30 Samling Tallhedskyrkan för ilastning i buss.
17.00 Avresa
19.30 Ankomst
20.00 Kvällsfika och gemenskap

lördag 14/9

7.30-9.00 Frukost

Jäkkviksspåret:
9.00 Buss avgår till Jäkkvik. Gå upp på fjället, de som vill går upp på Pieljekaises topp.
16.00 Buss avgår från Jäkkvik för återresa till Arjeplog.

Arjeplogsspåret:

• Besök på Silvermuseet.
• Promenera längs Vaukalederna.
• Egen aktivitet.

17.00 Gemensam middag
19.00 Kvällsaktivitet, lekar och andakt.

söndag 15/9

7.30-9.00 Frukost
10.00 Gudstjänst i hotellets möteslokal.
12.00 Lunch
13.00 Hemresa

Anmälan till föreningshelg

Förklarande text