Vårstädning på våra kyrkogårdar

Vårstädning på våra kyrkogårdar i Sunne, Gräsmark, Östra Ämtervik och Västra Ämtervik börjar den 4 april

Vårstädning på våra kyrkogårdar i Sunne, Gräsmark, Västra Ämtervik och Östra Ämtervik börjar den 4 april.

Anhöriga som önskar ta tillvara vinterkransar/dekorationer och gravlyktor bör göra detta senast 3 april.

Privata ljuslyktor, glasvaser och andra dekorationer ska plockas bort från graven och tas med hem eller kastas. Inget får lämnas kvar för förvaring bakom gravstenen eftersom det hindrar skötselarbetet och är en skaderisk för personalen. Om något påträffas bakoma gravstenen äger personalen rätt att ta bort det.

Kyrkogårdsförvaltningen tillhandahåller plastvaser för lösa blommor. Du hittar dem vid serviceplatserna där det även finns vatten, kannor och redskap. Vattnet i vattenposterna sätts på så snart risken för nattfrost är över, vanligtvis under första halvan av maj.