En präst med en regnbågsfärgad stola håller en skål oblat i ena handen. Den andra handen håller fram en oblat.
Foto: Louise Albrecht /Ikon

Vi söker en präst

S:t Staffans församling söker en ny komminister. Tjänsten är på 100 %, en tillsvidareanställning.

S:t Staffans församling söker en ny komminister. Tjänsten är på 100 %, en tillsvidareanställning och tillträdet är tänkt att äga rum i mars eller enligt överenskommelse. Om du i stället önskar arbeta deltid, och verksamheten kan tillgodose en lägre sysselsättningsgrad, är det givetvis en möjlighet.

Tjänsten är en allround komministertjänst.

Har du vad som krävs?

Vi söker dig som:

• är en lagspelare som vill utveckla arbetet tillsammans med andra,
  • är socialt kompetent och utåtriktad,
  • har god teologisk kompetens,
  • trivs med omväxlande uppgifter där arbetet med barn och unga är en väsentlig del.

Du behöver ha körkort och tillgång till bil.

Vill du veta mer?

Upplysningar om tjänsten lämnas av kyrkoherde Henric Nilson, tel 070-421 25 00. Fackliga företrädare: Maria Eriksson (KyrkA) 0730-621768, Bodil Wiktorsson Bengtsson (SSR) 0431-43 75 62 samt Michael Tuvesson (Vision) 040-27 90 07.

Såhär söker du tjänsten

Skicka din ansökan med meritförteckning och behöriggivande handlingar, senast den 12 februari 2024 i ett kuvert märkt ”Komministertjänsten” till:
S:t Staffans församling
Box 104
245 22 Staffanstorp

elller digitalt till ststaffan@svenskakyrkan.se.

S:t Staffans församling arbetar efter en strukturerad modell för rekrytering och annonsering. Vi undanber oss därför ytterligare kontakt med media-/annonsförsäljare, rekryteringssajter och liknande.