Biskop Johan Dalman firar visitationsgudstjänst i Knista församling

Nyhet Publicerad

På söndag, den 30 maj, firar biskop Johan Dalman visitationsgudstjänst i Hidinge Nya kyrka. Gudstjänsten avslutar biskopsvisitationen i Knista församling.

Efter att biskop Johan Dalman visiterat Knista församling digitalt i februari 2021 är det nu dags för den avslutande visitiationsgudstjänsten.

Enligt gällande restriktioner och rekommendationer firas gudstjänsten utan någon församling närvarande i kyrkan. Gudstjänsten streamas via församlingens Facebook-sida.

Medverkar gör kyrkoherde Stefan Öberg, diakon Annette Wisser Boman, biskopens adjunkt Magdalena Öhrling samt kyrkomusikerna Susanna Englund och Sara Hansen.

Biskop Johan håller talet i kyrkan, efter Välsignelsen. Efter gudstjänsten fortsätter livesändningen med mingelprat, då biskop Johan och kyrkoherde Stefan Öberg svarar på tittarnas frågor, utifrån visitationstalet.

Tid: Söndag den 30 maj kl 10:00.
Plats: Hidinge Nya kyrka

Mer information: