Vårnumret av församlingens tidning Gloria utdelat

32 sidor om fastan, påsken och tema: åldrande

"Våra två medeltida kyrkor har i flera hundra år varit heliga rum för människor i olika åldrar och livsskeden, från vaggan till graven, i glädje och sorg, heliga rum för människolivets skiftningar i alla tider. Men trons tidsperspektiv handlar inte om dåtid, utan om ett ständigt nu, om samtidighet."

Så skriver domprost Christofer Lundgren i aktuella numret av Gloria som nyligen har delats ut till alla hushåll i församlingen. Tidningen finns också digitalt här på församlingens webbplats. Klicka dig vidare längre ner på den här sidan och bläddra och lös i vårnumret av församlingstidningen.

Bläddra i Gloria

Församlingens tidningen finns även som tidning på nätet. Klicka vidare och bläddra och läs hela Gloria, alla nummer.