Vägen genom sorgen

Publicerad Ändrad

Samtalsgrupper för dig som nyligen har förlorat en närstående. Varje människas sorg är unik, men det kan vara till hjälp att dela känslor och erfarenheter med andra som upplevt en liknande situation. Tisdag 27 september 10.00 startar en samtalsgrupp med totalt fem träffar.

Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö bjuder in dig som förlorat make, maka, sambo, särbo, partner till samtal i grupp om förlust, saknad, minnen och fortsatt liv. Här får du möjlighet att dela tankar och känslor tillsammans med andra som är i liknande situation.

Det kostar inget att vara med, och det finns inget krav på att den som deltar ska tro på något speciellt sätt.

Närmast startar en grupp för den som förlorat en livspartner tisdag 27 september och en annan grupp med samma inriktningar startar till våren tisdag14 mars 2023.

Församlingen erbjuder även en grupp för den som förlorat en annan närstående, en förälder eller ett syskon. Den gruppen startar söndag 4 december 16.00 och följs av ytterligare fem samlingar i december och januari.

Anmälan till Marie Rydén Davoust  marie.rydendavoust@svenskakyrkan.se eller 0152-245 17 eller till församlingsexpeditionen 0152-245 00.

Lilla Stugan vid Domherren Kyrkans hus tisdagar 10.00-11.30

Marie Rydén Davoust

Strängnäs domkyrkoförsamling med Aspö

Diakon, Projektledare