Foto: Irène K:son Ullberg

Utställning: Se, jag är världens ljus

Nyhet Publicerad Ändrad

Jesus Kristus sedd genom en konstnärs ögon. En utställning av Iréne K:son Ullberg i Strängnäs domkyrka 16 maj - 13 juni 2021.

Utställningen består av en svit målningar, inspirerade av Jesus liv och budskap, bland andra målningarna med titlar som ”Toran”, ”Betlehemsnatten”, ”Se, jag är världens ljus” och ”Om jag hade morgonrodnadens vingar”.

Irene K:son Ullberg kommer från Strängnäs. Hon är utbildad vid Valands Konsthögskola och arbetar i olja, akvarell och grafik. Hennes konstverk har intensiva och livfulla färger. Iréne K:son Ullberg finns representerad på bland annat Nationalmuseum och Moderna museet i Stockholm och på Göteborgs konstmuseum.

Vernissagen blir digital och visas på församlingens sida på Facebook

Digital Vernissage söndag från Strängnäs domkyrka 16 maj 12.30

Utställningen pågår mellan 16 maj och 13 juni 2021

BROSCHYR OM UTSTÄLLNINGEN SE JAG ÄR VÄRLDENS LJUS

Klicka på länken och läs broschyren. Möjlig att ladda hem och skriva ut.

Mer kultur i församlingen

Utställningar

I Strängnäs domkyrka visas konstutställningar flera gånger per år. Den konst som ställs ut anknyter på olika sätt till livet och tron.

Musik

Ta del av det församlingens rika musikliv. Ett stort utbud av konserter och körer för både barn och vuxna.