Företagare – on hold

Nyhet Publicerad Ändrad

Samtalsgrupp för företagare – ny omgång start hösten 2021 . Vem är jag om jag inte är företagare?

Sidan uppdaterad 6 maj 2021

Har du varit tvungen att lägga ner, göra ett uppehåller eller omstrukturera ditt företag?

Välkommen att möta andra i samma situation. Vad som sägs i gruppen stannar i gruppen. Du är välkommen även om du inte känner dig hemma i eller brukar ha kontakt med Svenska kyrkan i Strängnäs.

Första mötet Presentation

Deltagarna presenterar sig själva och sitt företag. Kort om situationen just nu.

Andra mötet Jag som företagare

Hur började det? Varför valde jag att bli företagare? Vad kämpade jag för, vad ville jag, vilka drömmar hade jag?

Tredje mötet Hur ser mitt liv ut just nu

Hur gick det? Hur har förlusten eller risken att förlora företaget påverkat mig, min familj och min vardag?

Fjärde mötet Framtiden

Vad har jag lärt mig? Vad gör jag nu? Hur ser mitt liv ut om två år?

Samtalen leds av Marie Ryden Davoust, projektledare, och Susan Bergkvist, diakon, som båda har erfarenhet av eget företagande.

En ny omgång av Företagare - On hold, startar hösten 2021.

Mer info och anmälan

Marie Rydén Davoust 0152-245 17 marie.ryden.davoust@svenskakyrkan.se

Med stöd från Strängnäs kommun.

Sveriges Radio: Svenska kyrkan i Strängnäs har startat en samtalsgrupp för företagare

Marie Rydén Davoust berättar i P4 Sörmland om församlingens stöd till företagare under den pågående pandemin.

Samtal & fördjupning

Församlingen erbjuder vuxna både fristående evenemang och grupper som träffas återkommande.