Du är viktig, svart text på turkos bakgrund.

Konfirmation 2023-2024

Tillsammans funderar vi på livet, kärlek, vänner, glädje, döden, sorg, ondska. Vem är Gud? Välkommen som konfirmand!

Du är inte ensam om att fundera över livet.

Mycket rusar på i livet. Kompisar, skola, aktiviteter, sociala medier... Kanske funderar du över vem du själv vill vara, hur framtiden ska bli och om det finns någon som lyssnar?

Konfirmationstiden är ett unikt tillfälle att på ett roligt och avslappat sätt fundera över livets stora frågor: Finns Gud? Vad är meningen med livet? Duger jag? Vem är Jesus? Konfirmationstiden är också en möjlighet att få nya kompisar eller lära känna sina gamla vänner ännu bättre. Förutom undervisning kommer det att finnas tid till mycket annat, som gudstjänster, läger, lekar, tävlingar, musik och drama.

Särskilda behov eller önskemål

Svarta textblock på blåmelerad cirkel med texten Konfirmation Du är viktig Svenska kyrkan.

Har du särskilda behov eller önskemål? Kontakta då prästen Alexander, som hjälper dig med dina frågor och funderingar. Tillsammans försöker vi hitta ett alternativ som fungerar för dig! Kontaktuppgifter finns längre ner på sidan.

Oavsett vem du är, är du varmt välkommen att prova på att bli konfirmand! Vi är nyfikna på dig och ser fram emot att träffa dig!

/Konfirmandledarna

För anmälan eller frågor kontakta präst Alexander Dahlquist
0302-496121 / 0721-809121
alexander.dahlquist@svenskakyrkan.se

Några glada ungdomar spelar kort tillsammans.

Barn och unga

Barn och ungdomar har en självklar plats i kyrkan. Det finns verksamheter för alla – från de riktigt små till dig som är nästan vuxen.

En konfirmand i kåpa och med ett kors i ett halssmycke om halsen.

Frågor och svar om konfirmation

Här har vi listat några vanliga frågor om att konfirmera sig i Stora Lundby och Östad församlingar. Har du en fråga som inte står med, hör av dig!

En person med röda skor och blå jeans står på en grå matta med vita hjärtan på. Bilden är tagen i fågelperspektiv så att bara ben och fötter syns.

Konfirmandfadder

Åren efter att du konfirmerat dig är du välkommen tillbaka som fadder till nya konfirmander. Som du säkert minns så betyder faddrarna väldigt mycket för konfirmanderna, men det är också en möjlighet för dig att utvecklas vidare.

Mer om konfirmation på Svenska kyrkans gemensamma webbsidor

Konfirmander tränar på sin predikan inför konfirmationsgudstjänsten.

Konfirmation

Du är inte ensam om att fundera över livet. Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar att konfirmeras i Svenska kyrkan. Konfirmation handlar om Gud, livet och det du tycker är viktigt.

Ungdomar som sitter på rad och pratar och ler.

Hitta konfirmation

Sök efter en konfirmationsgrupp eller ett konfirmationsläger som passar dig och dina intressen.