Foto: Eva Malmsten

Tack Hans

Efter åtta år som domprost har Hans Ulfvebrand gått pension.

Marika  Markovits och Hans Ulfvebrand i Storkyrkan

En hälsning till dig från Hans Ulfvebrand

Med dessa rader vill jag tacka för mig efter åtta år av glädje i uppdraget som domprost. Jag har efter förmåga försökt förmedla en vilja till öppenhet och delaktighet.

Tack, Hans Ulfvebrand!

Både mitt ansikte och hjärta ler när jag tänker på Hans, och jag är inte ensam. För vi är många som uppskattar Hans Ulfvebrand som människa, präst och ledare. När han nu efter 43 år som präst, varav de sista åtta åren som domprost i Stockholms stift, går i pension är vi många som vill uttrycka vår tacksamhet, skriver biskop Andreas Holmberg

Hans Ulfvebrand i intervju

Hans Ulfvebrand kommer snart att avsluta sitt uppdrag som domprost i Stockholms domkyrkoförsamling. I samband med det fick Louise Linde chansen att intervjua Hans Ulfvebrand. Ord som träder fram är nyfikenhet, utveckling, rörelse och frihet.

Andakt "Guds kärlek"

”Det finns en ström av liv som aldrig sinar – Guds kärlek. Jag har fått se så mycket under mina år som utgått från det här templet. Nu när jag lämnar min tjänst vet jag att min tid är över, men Guds flöde fortsätter med oförminskad kraft”. Andakt inför Domssöndagen från Storkyrkan med Hans Ulfvebrand (hans sista i tjänst som domprost)