Att tända ett ljus i sig är en bön

Nyhet Publicerad

All sorg och förtvivlan är djupt personlig. Varje människa är unik i en sådan här process. Det är därför vi öppnar upp vårt kyrkorum för att vara med en bit på vägen. Även om vi inte kan vara med på hela vägen, kan vi göra några små insatser. Att tända ett ljus i sig är en bön, sa domprost i Hans Ulfvebrand i samband med onsdagskvällens fullsatta minnesstund i Storkyrkan med anledning av flygtragedin i Iran.

Tillsammans med domkyrkokaplan Kristina Ljunggren ledde Hans Ulfvebrand onsdagens minnesstund som förutom ljuständning innehöll  musik, textläsning och FN-bönen. Domkyrkoorganist Mattias Wager, Fred Lindberg, cello,  S:t Jacobs kammarkör under ledning av domkyrkokantor Gary Graden medverkade musikaliskt.