Stämningsfull invigning av församlingsgårdens nya kök

Nyhet Publicerad Ändrad

Den, ska vi säga, köksmodifierade texten stod organsist Friederiek Kirchner för och det var ett mycket uppskattat inslag under invigningen.

Psalmen sjöngs av fritidsledare Ann-Louise Hilberg Karlsson, diakoniassistent Emilie Wilderth Hägglund, vik. diakon Ingrid Andersson och Maria Sjögren. Organist Friederike Kirchner spelade orgel.

Foto: Robert From

Personalen i Stensele församling har länge önskat en ombyggnad av sitt kök på försmlingsgården i Storuman. Nu har önskan äntligen blivit verklighet.

Foto: Robert From

I tisdagskväll var det invigning av det nya moderna och verksamhetsanpassade köket. Församlingsbor, personal  och entreprenörer deltog när bandet skulle klippas av pastoratets fastighetsingenjör Tommy Berglund. Tommy nämnde i sitt invigningstal betydelsen av verksamhetsanpassade förändringar.

- Verksamheten har förändrats och då måste vi anpassa oss, sa han innan han klippte det röda snöret.

Foto: Robert From

Det hade dukats upp med fika, tårta och korv med bröd. Femtio personer kom till invigningen och stämningen var uppsluten och trivsam.

Foto: Robert From

Kyrkoherde Helén Lundberg passade på att tacka personalen för sin goda insats i verksamheten och berättade även för besökarna om det alterantiva julfirandet ”jul i gemenskap” som Stensele församling har arrangerat en längre tid.

Efter gofika och trevligt samkväm avslutades den lyckade och trevliga invigningen av församlingsgårdens nya kök.