85 & 90 års kalas

Hos Stensele församling

Foto: Robert From

Stensele församling har nyligen högtidlighållit de människor som inom församlingen fyller 85 och 90 år.

Stensele församling firar sedan ett par år tillbaka församlingens alla jubilarer som under året fyller aktningsvärd ålder.

Är det många som fyller under året blir det två kalas per år. Det här kalaset var ställt till församlingens 85 och 90- åringar.

Kantor Joy Jonson Landin gladde med skönsång och spel Foto: Robert From

Under kalaset som hölls sjöngs det allsång och serverades smörgåstårta, gobit och kaffe.

Dom som vill får spontant ställa sig upp och berätta saker om sitt liv. Det är något som uppskattas bland jubilarerna.

Stensele församling anordnar kalasen tillsammans med diakonigruppen sedan en par år tillbaka och har visat sig vara mycket populärt och uppskattat.

85 åringarna:

Ingrid Petterson, Stina Eriksson, Ingrid Mickelsson, Lena Sislegård, Vivianne From, Britt-Marice Blomqvist, Åke Persson, Berit Nordenberg, Ann-Marie Larsson, Lennart Jonsson, Göran Grubbström, Sune Jonsson, Thure Åhden, Sigurd Jonsson, John Ahrnfjell, Bror Kristiansson, Kjell Jonasson och Lars Holmner.

90 åringarna:

Anna-Lisa Lundkvist, Dagny Eriksson, Dagny Boström, Birgit Mörtzell, Ingvar Mörtzell, Anna-Lisa Lirell, Lilly Stenman, Margareta Mellström och Gunnar Lundkvist.

Foto: Robert From
Det var bland annat diakonigruppen och diakoniassistent Emilie Wilderth Hägglund som ordnade med allt under kalaset Foto: Robert From