Internationella gruppen

I Starrkärr-Kilanda församling finns en ”Internationell grupp”. Den består av människor som är intresserade av internationella frågor och biståndsarbete.

Låt oss göra skillnad!

I Starrkärr-Kilanda församling finns en Internationell grupp. Den består av människor som är intresserade av internationella frågor och biståndsarbete.

I gruppen finns en representant för svenska kyrkans internationella arbete, samt en representant för SKUT dvs Svenska kyrkan i utlandet.

Gruppens mål är att samtala och fundera på internationella frågor, samt sprida information till församlingen. Gruppen ansvarar även för en del insamlingar av olika slag. Genom gruppen har Starrkärr-Kilanda församling en representant i ”Världens Barn i Ale”, och deltar alltså även i det insamlingsarbetet.

Gruppen samlas en gång per månad för samtal och planering.