En grupp ungdomar i svarta tjocktröjor gör freds-tecken med händerna.
Foto: Nadine Minner /Ikon

Ungdomsassistent i Spånga-Kista

Publicerad Ändrad

Vill du testa att jobba i kyrkan? Prova hur det är genom att bli ungdomsassistent i Spånga-Kista församling.

Du får testa en mängd olika arbetsområden, men fokus är barn och unga samt diakoni. Samtidigt lär du dig hur en arbetsplats fungerar med ansvar och rättigheter. Tillsammans med pedagog, diakon, musiker och präst ingår du i ungdomsteamet i församlingen.

Du bör ha erfarenhet av församlingsarbete som till exempel konfirmandledare eller liknande. Du ska ha gått ut gymnasiet, vara 18–26 år gammal. Tjänsten är begränsad till 11 månader med start den 9 september 2024 och omfattar 75-100% efter överenskommelse..

Spånga-Kista är en församling där villkoren för Svenska kyrkan är under ständig utveckling och förändring. I församlingen bor över 91 000 personer varav 15 % är medlemmar i Svenska kyrkan. Här möts människor med olika religiös bakgrund och olika traditioner. Vi har två kyrkor och ett flertal församlingshus och andra lokaler.

Skicka in din ansökan till spanga-kista.forsamling@svenskakyrkan.se senast 15 april 2024 och märk din ansökan Ungdomsassistent. Intervjuer hålls den 29 april 2024.