Vi ställer inte in - vi ställer om!

Nyhet Publicerad Ändrad

Många känner oro över spridningen av coronaviruset, vilket är helt förståeligt. Svenska kyrkan finns för dig också i dessa tider men vi förändrar vår verksamhet. Här kan du läsa vad som händer i Sotenäs Pastorat just nu.

Med anledning av Coronasmittan

Många känner oro över spridningen av coronaviruset, vilket är helt förståeligt.
Vi vill att alla ska känna sig trygga att gå till gudstjänster och verksamheter.
Sotenäs pastorat följer händelseutvecklingen och Folkhälsomyndighetens rekommendationer.

För att visa hänsyn till varandra och vi ber dig därför stanna hemma om du har vistats i riskområden eller känner av symtom, även lättare symtom.

Sotenäs pastorat vill försöka bidra till att smittspridningens omfattning och hastighet begränsas och har därför beslutat att

- Ställa in aktiviteter med hög representation av äldre

-Vi gör inga hembesök för att inte utsätta varandra för risker,
utan använder istället telefon för samtal

Verksamhet för barn och unga:
Vad gäller verksamheter för barn och unga så följer vi Sotenäs kommuns riktlinjer för förskola och skola. Har Sotenäs kommun skolorna öppna, så har vi verksamheten öppen (förutsatt att personal är frisk).

Känner du oro och vill ha någon och prata med?
Präster och diakoner och övrig personal, finns som vanligt för samtal, om än på telefon. Kontaktuppgifter finns på hemsida och Horisonten. Vi är inte längre bort än ett telefonsamtal.

Vi vill också påminna om:

-Tvätta händerna
-Stanna hemma om du är sjuk
-Håll dig informerad
Information blir snabbt inaktuell, håll dig uppdaterad via ansvariga myndigheters informationskanaler.

Avslutningsvis så hoppas vi att du mår bra!
Ta hand om varandra genom att höra av er till varandra.

Med kort varsel kan vi behöva göra förändringar i verksamheterna
Läs på hemsidan eller Facebook då och då, eller kontakta personal,
vi uppdaterar informationen löpande.

//Malin Hammarström, kyrkoherde

Bön: Gud, du som är nådens och modets Gud. Vi ber om din hjälp i den tid då sjukdomen sprider sig över vår värld och vårt land.

Vi kommer till dig med rädsla, vilsenhet och bön och kraft, med vår oro för anhöriga och vänner. Vi ber för människor på flykt som är i svåra situationer och med allt för litet skydd för kropp och hälsa. Vi ber för alla som arbetar i vården. I nödens tid, låt våra handlingar vara en del av svaret på våra böner