Askgravplats

Hunnebostrands begravningsplats - askgravplats

Askgravplats på Hunnebostrands begravningsplats

Askgravplatsen på Hunnebostrands begravningsplats är placerad i kvarter F.            Förvaltningen har använt en återlämnad grav och inrett graven med planteringar längst fram i hörnen och fäste för vaser/ljuslyktor framme på själva gravstenen.
Det finns 6 askgravar där varje grav kan innehålla 4 askor. Varje askgrav har en gravsten som kyrkogårdsförvaltningen monterar bronsbrickor på när någon begravs.

Begränsad gravrätt upplåts i 25 år och är kopplad till ett obligatoriskt skötselavtal som skall täcka del av skötseln av gravplatsen samt namnplatta i brons och en askpåse. Avgiften är en engångskostnad för varje nedgrävd aska.

Kyrkogårdsförvaltningen planterar blommor och sköter askgravplatsen men anhöriga får gärna sätta snittblommor i vas samt tända gravljus i befintliga ljushållare.

Vid frågor ring kyrkogårdsförvaltningen, Jan Bäck på 070-6599671.

Mer information om kyrkogårdsförvaltningen hittar du här på länken nedanför.

Kyrkogårdsförvaltningen

Vi utför plantering och skötsel av gravplatserna på uppdrag av gravrättsinnehavare och kan ofta hjälpa till med olika praktiska saker du vill ha ordnat på kyrkogårdarna.