Kyrkogårdsvandringar sommaren 2022

Välkommen på spännande guidade vandringar på några av våra kyrkogårdar!

Kyrkogårdsvandringar i Sotenäs sommaren 2022

Under sommaren arrangeras kyrkogårdsvandringar på två av våra kyrkogårdar, Bohus-Malmöns kyrkogård och Kungshamns gamla kyrkogård. Ingen anmälan krävs och det kostar inget att delta. Varmt välkomna på några spännande kulturvandringar i sommar!

Bohus-Malmöns kyrkogård den 19 juli kl. 18.00.

Där tar Edmond Bäck, en stor Malmön-kännare med er på en resa genom både sten-epoker och skutskeppare. Vandringen avslutas med fika.

Kungshamns gamla kyrkogård den 9 augusti kl. 18.00.

Jan Bäck tar er med på en spännande vandring där ni får ta del av några av ortens kända personer och deras livsöden från förra seklet, historia kring kyrkogården och kringliggande fastigheter. Vandringen avslutas med fika.

På Sandbogens begravningsplats har ett antal QR-koder satts upp och man kan scanna dem och läsa historien i sin mobiltelefon.

Ingen anmälan behövs för att delta, men för mer information kontaktar ni:

Jan Bäck på 070-6599671

Edmond Bäck på 072-2438614