Konfirmation 2019/2020

Du som är född 2005  - nu är det dags att anmäla sig till konfirmation i Sotenäs pastorat 2019/2020!

Stora frågor kräver stora svar – vilka är dina?

Vill du fundera tillsammans med andra över tillvarons stora frågor; kärlek och vänskap, döden och livet, rätt och fel, ont och gott? Kanske gillar du dessutom att sjunga, spela teater eller musik, kanske är du konstnärlig, eller kanske gillar du helt enkelt bara att få lära dig något nytt på ett annorlunda sätt. Konfirmation kan vara något för dig!

Varje år väljer omkring 30 000 tonåringar i Sverige att konfirmeras. Konfirmation handlar om Gud, om kristen tro, om livet och om det du tycker är viktigt.

Välkommen med din anmälan. Du får denna inbjudan eftersom bor i Sotenäs och är medlem i Svenska kyrkan men alla i din årskull som vill får vara med så bjud gärna med en kompis.

Upplägg:

Vi träffas en söndag i månaden kl 10-15, oftast i Kungshamns församlingshem, denna träff är obligatorisk för alla konfirmander.

Utöver detta får du gå på ett antal aktiviteter som du själv väljer samt gudstjänster i valfri kyrka. Under våren åker vi på ett läger tillsammans. Allt detta berättar vi mer om när vi träffas första gången.

Viktiga datum

Höstens träffar: 1 september 10-15, Kungshamn, 29 sept 10-15 Kungshamn, 13 oktober  10-15 Smögen, 10 november 10-15 Kungshamn, 30 dec 10-15 Kungshamn

Vi som är ledare för konfirmandgruppen är Maria Arnborg - präst, Henriet Miell - präst, , Catharina Algesten -musiker och Emma Simonsson - ungdomsledare. Kanske blir det även några unga ledare med från tidigare års konfirmandgrupper. Konfirmationsundervisningen och lägret är kostnadsfritt

Du behöver inte tro på Gud eller vara van i kyrkan för att vara med i konfirmandgrupp
Du behöver inte ens veta innan om du vill konfirmeras utan du är välkommen att vara med och bestämma dig under tiden.

Du behöver vara döpt för att konfirmeras, men inte för att vara med i gruppen. Om du vill bli döpt så kommer vi att gå igenom hur det kan gå till att döpas som ungdom.

Har du frågor? Funderar du på att anmäla dig men undrar om något särskilt, eller har särskilda behov för att det ska fungera bra för dig att vara med?
Tag kontakt med någon av oss så ska vi göra vårt bästa för att svara.
Maria Arnborg , maria.arnborg@svenskakyrkan.se, 070 442 01 44
Henriet Miell, henriet.miell@svenskakyrkan.se, 0523 796 04
Catharina Algesten catharina.algesten@svenskakyrkan.se
Emma Simonsson, emma.simonsson@svenskakyrkan.se  076 772 67 86

www.svenskakyrkan.se/sotenas-pastorat.

PS

Intresserad av konfirmandläger med segling på Bohus – Malmöns pensionat sommaren 2020? Sotenäs pastorat har – för er som är skrivna i pastoratet och i mån av plats - möjlighet till några platser. Detta anordnas av pensionatet och avgiften är 18 900 kr. Läs mer på bohus-malmon.se/konfirmation och kontakta pensionatet (OBS snarast!) om du är intresserad av detta alternativ.