Gravskötsel

Kyrkogårdsförvaltningen ombesörjer skötsel av enskild gravplats mot ersättning.

Gravskötseluppdrag kan beställas genom löpande ettårsavtal mot årlig faktura eller ett avräkningsavtal, dvs. man betalar in en summa och får skötsel så länge pengarna räcker.

Vad får jag för pengarna?
Årsskötsel omfattar normal tillsyn och finns med eller utan plantering av sommarväxter till mors dag varje år. Övriga tjänster som vårplantering, vinterdekoration, granris, gravljus kan man köpa till i sitt avtal.
Innan sommarplanteringen genomgödslas planteringsytan för att få bra förutsättningar. En kort tid kommer graven då att stå utan plantering.
Under växtsäsongen rensar vi planteringsytan, vattnar, tar bort vissna blommor i vas, klipper gräs, putsar kring planteringsytan och gravvårdsanläggningen. Grusgravar rensas, krattas och randas.

Vill du beställa?
Kontakta inger.m.persson@svenskakyrkan.se
tel. +46724502204

Priser vad gäller gravskötsel

Klicka på länken nedan så kommer en aktuell prislista upp.

Prislista-klicka här