Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Samtalsmottagning

Vårt behov av samtal är speciellt stort i vissa av livets skeden. När livet på olika sätt blir ansträngt kan det vara bra att samtala med någon. Vi tror att det goda samtalet kan innebära förändring i en människas livssituation.

I Söndrum-Vapnö församling har vi en samtals-mottagning som finns till för dig som vill ha någon att samtala med. Samtalen kan handla om relationer, någon kris du går igenom, sorg, stress, känsla av ensamhet, tankar om tro och tvivel.
Alla är välkomna att höra av sig, oavsett om du är medlem i Svenska kyrkan eller inte.
Samtalen är kostnadsfria och vi som arbetar har tystnadsplikt. Första gången vi träffas stämmer vi av hur vi ska gå vidare. Ibland kan det räcka med något eller några samtal, ibland kan det vara bra att träffas under en längre period.