Sinnesro i Eken

Nyhet Publicerad Ändrad

En gudstjänst där sinnesrobönen och personligt vittnesbörd är bärande delar. En lördag i månaden i samarbete med Ekensbergskyrkan.

Lördagar 15.30, med smörgåsfika från 14.30

Varje andakt har ett tema. Under 2023-2024 är rubrik och tankar hämtade ur Martin Lönnebos bok Hjärtats nycklar.

Gud ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

19 aug     Leendets nyckel
16 sep     Tårarnas nyckel
14 okt      Handens nyckel
11 nov     Ögats nyckel
9 dec        Örats nyckel
20 jan       Allkärlekens nyckel
17 feb      Ansvarets nyckel
16 mars    Botens nyckel
13 april     Ödmjukhetens nyckel
11 maj      Glädjens nyckel
8 juni         Nattens och Gryningens nycklar

Sinnesro i Eken är ett samarbete mellan Svenska kyrkan i Solna och Equmeniakyrkan. I gudstjänsten möts kyrkan och tolvstegsandligheten och viktiga delar är sinnesrobönen och öppet personligt delande där den som vill får säga något.

Här kan du läsa mer om sinnesrogudstjänster:  https://www.svenskakyrkan.se/stockholmsstift/sinnesrogudstjanst

Ekensbergskyrkan Foto: Johanna Norin