Sommar i Sollentuna församling

Här ser du vad som händer i Sollentuna församling under sommaren. Mässor, andakter, pilgrimsvandringar, Musik i sommarkväll, sånger under valnötsträdet, dagkollo, sommarkörläger, promenadslinga på Sollentuna kyrkogård, caféer mm. Vi ses i sommar!

Sommarcafé
Sommarcafé i Edsbergskyrkan
Tid: Tisdagar (11/7 – 15/8) kl. 14.00
Plats: Edsbergskyrkan. Vi sitter ute under parasollerna om vädret tillåter.

Sommarcafé i Kummelby kyrka
Tid: Torsdagar (29/6 - 17/8) kl. 14.00
Plats: Kummelby kyrka
Fika och gemenskap i trädgården framför Kummelby kyrka. Ta med fikabröd och dela med varandra. Kaffe, te och saft bjuder kyrkan på. Vissa torsdagar blir det musik och sång. Ingen anmälan.

Allsång under Valnötsträdet - Sjung med till välkända visor
Tid: Onsdagar kl. 15.00 (9/8 och 16/8)
Plats: Turebergskyrkan

Musik i Sommarkväll
Tid: Torsdagar kl. 19.00 (29/6 – 3/8)
Plats: Sollentuna kyrka

3/8 Sommarsång med jazztrio Silverdalskören bjuder på musik i arrangemang av The Swingle Singers & The Real Group tillsammans med Johannes Jareteg och hans jazztrio.

På egen hand

Sollentuna kyrkogårdsslinga
En promenadstig för kropp och själ
8 stationer med texter för eftertanke.
Nu med NYTT tema: ”Sinnesrobönen” Start vid kyrkogårdens ingång närmast S:t Larsgården.
Där kan man ta en handkarta med vägbeskrivning.
Välkomna!

Guida dig själv i Sollentuna kyrka ta en broschyr som finns i kyrkan eller lyssna på guidning (via QR koder som finns längst ner i kyrkan).