Foto: Magnus Aronson

Exist- en kurs i konsten att hantera livet

Nyhet Publicerad

Att hantera livets olika sidor är en svår konst. Kursen vill bidra i livets brottning genom att ta upp olika livsteman. Det görs genom korta tema-presentationer, övningar, samtal och tid för egna reflektioner. Mer info och anmälan hittar du här.

Exempel på teman: Vad är ett gott och eftersträvansvärt liv? Hur ser jag på livet, världen, medmänniskan och på mig själv?

Utgångspunkten är att var och en själv måste reflektera över vad man tycker är viktigt, gott eller sant. Kursen utgår ifrån några existentiella och allmänmänskliga grundantaganden som går att förena med både en religiös som en icke-religiös livssyn.

När? Sju onsdagskvällar kl.19-21 (kvällsmat till självkostnadspris finns kl.16.30-18.15)

Datum: 23/1, 6/2, 20/2, 6/3, 20/3, 3/4, 17/4 (jämna veckor)

Var? St. Larsgården vid Sollentuna kyrka (Prästgårdsvägen 4). Ingen avgift.

Info och anmälan senast 16/1 till Dag Bjärnhall, präst och kursledare,
tel. 08-505 514 14, dag.bjarnhall@svenskakyrkan.se