Vad vill du göra i höst?

Vi har något för alla. Samtalsgrupper, öppen förskola, gudstjänster, körer, konserter och mycket mer! Här hittar du alla våra grupper och aktiviteter.

Vad vill du göra i höst?

I församlingen finns något för alla. Varje vecka firas flera gudstjänster både i Sjöstaden och i Sofia. I september startar Samtalgrupp om klimatet och nya samtalsgrupper för dig i sorg startar löpande.

Öppna förskolan finns både i Sjöstaden och på Borgmästargatan, och det finns körer för barn i alla åldrar. För vuxna finns körer för sångare på alla nivåer.

Sofiaträffen bjuds det på fika och underhållning för dig som är ledig på dagtid, och på helgerna är det konserter i kyrkan. Husmor serverar prisvärd sopplunch på torsdagarna. I Livsstegen är det fokus på inre utveckling, på yogan är det fokus på rörelse och andning, och på stavgången får du både motion och frisk luft.

Vill du engagera dig mer i församlingen så kanske du vill bli en av våra ideella medarbetare

Detta och mycket mycket mer händer i Sofia församling i höst. Varmt välkommen, vi ser fram emot att möta dig här!

Hitta alla våra grupper och verksamheter

Mötesplatser

Välkommen ta del av våra mötesplatser, kurser och träffar. Kom och umgås med andra, fördjupa din tro, lyssna till föredrag och musik, eller bara vara.

Ett långt led människor vandrar längs ett fält.

Kropp & själ

I Sofia församling finns många möjligheter att ta hand om både kroppen och själen. Välkommen om du vill ta en promenad, träna yoga eller läsa Bibeln tillsammans med andra.

Musik & kultur

I Sofia församling har vi ett brett och rikt musik- och kulturliv. Här hittar du våra populära konserter och våra många körer, kulturscenen Glasrummet och aktuella utställningar. Det finns något för alla åldrar!

En liten flicka sitter på golvet framför sin mamma som håller i hennes händer.

Barn

Barnen har en stor och viktig plats i Sofia församling. Här finns öppen förskola, barnkörer och många möjligheter att lära känna nya kompisar.

Någon står vid vattnet och balanser tre stenar på varandra i handen.

Samtal & stöd

Att få dela sina tankar och känslor med någon kan betyda mycket. Du kan träffa en präst eller diakon för enskilt samtal eller delta i en samtalsgrupp. Alla samtal är kostnadsfria.

Gudstjänster

Varje vecka året runt samlas vi i Sofia församling till olika slags gudstjänster. Välkommen att vara med i gemenskapen!