Sylta, safta och baka för en mer rättvis värld!
Foto: Gustaf Hellsing/IKON

Sylta, safta och baka för en mer rättvis värld!

Ändrad

På Eksjö marknad den 7:e september kommer Svenska kyrkan att ha ett eget stånd och sälja bröd, bullar, kakor och sylt till förmån för ACT (Svenska kyrkans internationella arbete). Till det behöver vi vara fler som hjälps åt!

Vill du baka eller koka sylt?

Lämna dina bidrag till oss i Backstugan tisdagen den 6:e september när caféet är öppet (10.30-13.30) eller kl. 17.00-17.45. Då kan du även passa på att komma på höstens första sinnesrogudstjänst – en enklare gudstjänst med mycket musik och möjlighet till ljuständning – som börjar kl. 18.00. Gåvor som klarar rumstemperatur kan lämnas in till expeditionen fr.o.m. 29:e augusti.

Vill du vara med och sälja på onsdagen?

Vi behöver minst två personer som står en timme åt gången mellan ca kl. 10.00 och 14.00. Om du vill vara med eller har några frågor, kontakta diakoniassistent Emma Agerdal (0381-66 23 14) eller diakon Helena Ask (0381-66 23 06).  Ditt bidrag är viktigt och välkommet!