Foto: Evelina Gustafsson

Bibliska figurer på turné.

Under våren och sommaren ger sig våra våra bibliska figurer ut på turné. Det innebär att det i några av våra kyrkor kommer att iscensättas bibelberättelser. Läs mer på denna sida!

Bibliska figurer på turné bland södra Ölands kyrkor
Under våren och sommaren ger sig våra bibliska figurer ut på turné. Det innebär att det i några av våra kyrkor kommer erbjudas möjligheten för dig som besökare att ta del av iscensättning av olika bibliska berättelser med hjälp av bibliska figurer.

Den uppbyggda scenen kommer att ambulera v.7 tom v.23 och stå i respektive kyrka i två veckor. Under den perioden är kyrkan öppen dagligen, kl 9.00-18.00, och du är varmt välkommen in för att ta del av berättelsen.

Våra bibliska figurer är handgjorda av ideella och personal och används i vår verksamhet på olika sätt, både i gudstjänster och i vår barn- och ungdomsverksamhet.

Schema för turnén
16/2-28/2 Glömminge kyrka
2/3-14/3 Gårdby kyrka
16/3-28/3 Mörbylånga kyrka
30/3-18/4 Torslunda kyrka
20/4-2/5 Algutsrums kyrka
4/5-16/5 Södra Möckleby kyrka
18/5-30/5 Nådens kapell, Färjestaden
1/6-13/6 Norra Möckleby kyrka

Lite mer fakta om bibliska figurer
Idén/arbetet med bibliska figurer uppstod i Schweiz för cirka 50 år sedan. En nunna började skapa bibliska texter för att illustrera - ett praktiskt bibelstudium med skapande och reflektion. Idén växte och idag iscensätts berättelser ur Bibeln med hjälp av figurerna över hela världen.

Mer fakta finner du på: www.bibliskafigurer.se