Två präster till Södra Lapplands pastorat

* Vilhelmina församling

Den arbetsledande tjänsten innebär att du leder och fördelar arbetet inom GUDM i Vilhelmina församling. Du har ditt kontor på församlingshemmet i Vilhelmina men kan behöva åka runt i de vackra omgivningarna både i Vilhelmina och i övriga delar av pastoratet. Södra Lapplands pastorat är till ytan ett av Sveriges största och du får en central roll i att biträda kyrkoherden i den västra delen av pastoratet.

Södra Lapplands pastorat söker också en komminister på 100% med tjänstgöring i Vilhelmina församling.
Tjänsten innebär sedvanliga prästerliga arbetsuppgifter med en särskild inriktning på verksamhet i fjällområdet.

Vilhelmina är ett vänligt och trevligt samhälle i Lapplands inland, ”inlandets centrum”. Samhället ligger nära den lappländska fjällvärlden och erbjuder rika möjligheter till ett aktivt friluftsliv med t.ex. vandringar, jakt och fiske. I Vilhelmina finns en bra barnomsorg och skola upp till och med gymnasium. Det finns även en flygplats på kort avstånd från samhället med dagliga turer till Arlanda flygplats.

Du som söker tjänsterna ska vara behörig att utöva prästämbetet i Svenska kyrkan. För den arbetsledande komministertjänsten ses erfarenhet som kyrkoherde/genomgången kyrkoherdeutbildning som önskvärt.

För tjänsterna fordras körkort B och tillgång till egen bil.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Tjänsterna är tillsvidareanställningar och provanställningar kan bli aktuella.

Tillträde efter överenskommelse.

Ansökan med sedvanliga ansökningshandlingar märkt med den tjänst du söker skall vara oss tillhanda senast 2022-06-23 på adress: Södra Lapplands pastorat, Storgatan 51, 912 32 Lycksele eller sodra.lapplands.pastorat@svenskakyrkan.se

Kyrkoherde Mats Nygård, 0950-27671

KyrkA Peter Werner, 0911-274115

Vision Elisabeth Asplund, 072-7223987

För mer information om vilhelmina FÖRSAMLING

Se vår webbplats:

www.svenskakyrkan.se/vilhelmina

personuppgiftshantering för arbetssökande

Här kan läsa om hur vi hanterar dina personuppgifter enligt gällande dataskyddsförordning (GDPR)

Länken finner du nedan:

Personuppgiftshantering för arbetssökande

För ytterligare information om hur vi hanterar dina personuppgifter, se här; https://www.svenskakyrkan.se/sodralappland/gdpr---personuppgiftshantering

Nej tack till mediasäljare och rekryteringssajter

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.