Semestervikarierande präster till Vilhelmina församling

Nyhet Publicerad Ändrad

Nu söker vi semestervikarierande präster under juli och augusti till Vilhelmina församling.
Pensionerad eller i aktiv tjänst – vi behöver DIG och värderar erfarenhet. Vi är beredda att avtala både kortare och längre period och vill ha kontakt med dig så fort som möjligt.
Många människor har sökt sig hit på grund av hög livskvalitet, trygghet och god samhällsservice.
Resekommunikationerna till oss är goda med flyg, tåg och bussförbindelse.
Vi hjälper till att hitta bostad.

Läs mera om Vilhelmina församling i Södra Lapplands pastorat på:
www.svenskakyrkan.se/vilhelmina
Se också Vilhelmina kommuns hemsida:
www.vilhelmina.se

Övrigt:

Tjänsten innebär arbete i Vilhelmina församling
Vi vill att du har körkort B
Tjänsten är ett vikariat och omfattar tidsperioden: juli t o m augusti 2019
Tillträde efter överenskommelse
Var beredd att uppge referens vid ansökan.

Ansökan med sedvanliga ansökningshandlingar ska vara oss tillhanda senast 19-04-15 på adress:
Södra Lapplands pastorat, Storgatan 51, 921 32 Lycksele eller via:
sodra.lapplands.pastorat@svenskakyrkan.se

Församlingsherde: Kristofer Falkevall, 0940-372 22, kristofer.falkevall@svenskakyrkan.se
Kyrkoherde: Helén Lundberg, 0950-276 71, helen.lundberg@svenskakyrkan.se

I samband med att du lämnar in din ansökan till Södra Lapplands pastorat samtycker du till behandling av dina personuppgifter i enlighet med gällande lagstiftning. Ytterligare information om personuppgiftsbehandling finns att läsa på vår hemsida: